De juf is eens een kijkje gaan nemen in de turnles. De kinderen waren druk in de weer om onder de parachute te geraken. Eerst de armen in de lucht strekken, dan heel snel naar het midden om dan op de knieën onder de parachute te zitten.
maandag 9 december 2013
De demonstratieles van Djapo: Scharlaken pompelmoes
Djapo kwam in onze klas een lesje geven over het verhaal dat we eerder in de klas hadden gehoord: De scharlaken pompelmoes. Tijdens deze les hebben we eens samen stilgestaan of iedereen recht heeft op voedsel en of het overal eerlijk verdeeld is in de wereld.
woensdag 13 november 2013
rekenen met de euro
Vandaag hebben we in de klas geoefend om te betalen met de euro. We oefenden met speelgoedgeld en hebben zelfs enkele dingen mogen kopen in ons winkeltje.
bieb-bezoek in samenwerking met SOW
Vanaf het tweede leerjaar gaan we één keer per maand met de klas naar de bieb. Omdat we het belangrijk vinden dat de leerlingen en de ouders hun weg vinden in die grote bieb, hebben we samen kennisgemaakt met de bieb. De ouders en de leerlingen kregen apart een uitleg over de werking van de bieb. Als afsluiter mochten we al boeken ontlenen, die we zelf mochten inscannen. We kregen ook een tasje cadeau waar we elke maand onze boeken in kunnen meenemen naar de bieb. Zo blijven ze proper en droog.
We tekenen een zebra
In de klas gingen we aan de slag met zwart papier, witte potlood en gekleurd krijt. We kregen als opdracht een zebra te tekenen. Maar is een zebra nu wit met zwarte strepen of zwart met witte strepen? Kijk maar mee naar onze kunstwerkjes.
zaterdag 28 september 2013
veldloop dinsdag 24 september 2013
Het tweede leerjaar deed ook mee aan de jaarlijkse veldloop in Kelchterhoef. De kinderen hebben allemaal zeer goed gelopen. Kenza van 2A behaalde zelfs een zilveren medaille! Proficiat aan alle kinderen! Ook een welgemeende dank u wel aan alle ouders die zijn komen supporteren.
Abonneren op:
Posts (Atom)


























































